Jäsenkirje 2/2020

26.10.2020

Takana on kummallinen ja outo kevät ja samanlainen kesä. Eikä syksykään kauniista väreistään huolimatta näytä muulta kuin kummalliselta ja oudolta. Periksi ei anneta, ja yhdessä me selviämme tästäkin.

HEI & HYVÄÄ SYKSYÄ!

Kerava-seura täyttää tänä syksynä 65 vuotta. Juhlallisuuksia ei järjestetä – tiedätte syyn. Samaisen koronan vuoksi emme myöskään voi tavata toisiamme jäsentilaisuuksissa, mikä harmittaa vietävästi. Edellisestä on vierähtänyt pitkä tovi – näimme viimeksi 11. maaliskuuta Olipa kerran tällä paikalla -tapahtumassa. Kaksi päivää myöhemmin elimme  jo keskellä rajoituksia.

Aikeissa oli Kotiseutuliiton suosituksen mukaisesti pitää väliin jäänyt kevätkokous ja vuosikokous kuluvan lokakuun aikana, molemmat samana iltana. Suunnitelma siirtyi koronatilanteen vuoksi tulevaisuuteen – ehkä jopa ensi vuodeksi. Myös syksyksi ajatellut muut jäsentilaisuudet peruttiin.

Nyt on hyvä aika tutkailla kotiseutua, joko omasta uteliaisuudesta tai Keravan kaupungiksi tulon 50-vuotisen taipaleen kunniaksi. Kerava-seuran Facebook-sivustolla on tilaa kuville ja teksteille, joita lähiretkiltä löytyy. Ne voi lähettää osoitteeseen saaristo.satu@gmail.com. Silmä tarkkana ja rohkeasti liikkeelle!

Kerrassaan nasevasti toteutettu tietopaketti teksteineen ja kuvineen löytyy Sinkasta. Otsikolla Muinainen Kerava ja sen löytäjät pohjustaa KERAVA-KULMASSA kotikaupunkia muinaisen Ancylus-järven rannoilta vuoteen 1970. Vanhat kuvat saavat pienimuotoisessa näyttelyssä kekseliäästi aivan uudet sävyt. Menkää katsomaan!

Sinkka on avoinna ti, to, pe klo 11 – 18, ke 12 – 19, la, su 11 – 17, ma suljettu. Liput 6 e, eläkeläiset/lapset 4 e, työttömät ilmaiseksi. Osoite Kultasepänkatu 2.

Keravaa voi tutkailla myös seuran julkaisemien teosten kautta. Esimerkiksi Värityskirja (10 e) sopii sekä aikuisille että lapsille, monipuolisesti kotikaupunki valottuu upean Kotikaupunkini Kerava -sarja teoksista (hinta 5 e osat 1 -16, 20 e osat 17 -20, koko sarja 100 e eli osat 1 – 20). Näitä ja muita julkaisuja voi kysyä logistiikkapomoltamme Eero Nurmelta, eero.nurmi@kerava.fi tai puh. 040 5587180.

NÄHDÄÄN!  Sitä ennen ILON KAUTTA eteenpäin!

SATU, puheenjohtaja (Satu Saaristo)