Jäsenkirje 1/2021

HEI KAIKKI & HYVÄÄ TALVEN JATKOA! ️

”Jääkukkaset ikkunalla,

te vuoteni viimeiset kukat,

kukat, joihin ei koskenut halla,

te olette jäänehet...”

Nämä V. A. Koskenniemen runon Jääkukkia säkeet osuvat hyvin tämän talven maisemaan, joka tuli kuin ilonpilkkuna karanteeniaikaa virkistämään. Lumi tuo valoa ja innostaa ulkoilemaan, ehkä kaivamaan esiin sukset, luistimet tai jopa potkukelkan. Ihan tavallinen kävelykin ulkoilmassa piristää.

Viime vuoden viimeiseksi toiminnaksi jäi Olipa kerran tällä paikalla -tapahtuma aiheena Keravan keskustan muutokset. Pari päivää sen jälkeen tulivat jo koronarajoitukset, joten tämäkin tilaisuus nousi arvossaan normaalia isommaksi.

Rokotusten käynnistyminen antaa uskoa, että loppukeväästä kenties voimme jo tavata. Vuoden 2020 kevät- ja syyskokoukset jäivät pitämättä, ja ne siirtyivät tälle vuodelle. Neiti kesäheinä 2019 Marja-Liisa Marviala kantoi kunniakkaasti titteliä myös viime vuoden.

Toiveissa on, että Marja-Liisa pääsisi kruunaamaan kaksivuotisen kauden jälkeen seuraajansa vapunaattona. Tilaisuushan on ulkoilmassa, missä turvavälit ovat toteutettavissa. Seuraamme tilannetta niin virallisten kokousten kuin Neiti kesäheinän valinnan osalta ja pidämme teidät ajan tasalla.

Itse kukin voi omatoimisesti tutustua lähiseutuun suuntaamalla kävelyreitin vaikkapa Heikkilänmäen kotiseutumuseon tunnelmalliseen ympäristöön; museon sisätiloihinhan ei nyt pääse. Mainion sukelluksen Keravan moniin kasvoihin ja käänteisiin saa lukemalla teossarjaa Kotikaupunkini Kerava, osat 1–20.

Niitä ja muitakin seuran julkaisuja voi hankkia ottamalla yhteyden logistiikkapomoomme Eero Nurmeen, puh. 040 5587180 tai sähköpostitse eero.nurmi@kerava.fi.

Moni teistä seikkailee netin ihmeellisessä maailmassa. Sieltä löytyy oma Facebook-sivustomme, jossa mm. vanhat kuvat kertovat omaa historiaansa. Muitakin vastaavia sivustoja löytyy, kuten fb:n ryhmät We Love Kerava ja Kadonnutta Keravaa.

Muistetaan nämä: ILON KAUTTA ja PYSYTÄÄN TERVEINÄ❣️

Satu, pj.