Jäsenkirje 1/2022

22.2.2022

Koronarajoituksien purku enteilee toivottavasti viruksen taittumista ja parin karanteenivuoden jälkeen paluuta normaaliin. Olympiakisat 2022 ovat päättyneet. Juuri tätä kirjoitettaessa odotellaan jääkiekkojoukkueen kultamitalisteja ja huomataan, että lumipyry ennen voittojoukkuetta.

HYVÄT JÄSENET

Kovin voittoisalta ei sen sijaan tunnu kotikaupungissa vallitseva purku- ja rakennusvimma. Seura ei halua Keskuskoulun purkamista, ei korkeita taloja Heikkilänmäen kotiseutumuseon ympäristöön eikä Aurinkomäen kupeeseen eikä  Anttilan talon purkamista. Entiselle nuorisotila Häkille pitää purun sijaan antaa uusi elämä kylätalona.

Kauppakaaren länsipäädyn (S-Marketin alue) kerrostalojen sijoittelu ei saisi tärvellä kävelykadun ideaa eikä poistaa Sirkushevosia.

Onkin HYVÄ SYY aloittaa toiminta.

Lauantaina 5.3. klo 13 kokoonnutaan Keskuskoulun pihalle Olipa kerran tällä paikalla -tapahtumaan. Silloin Samuli Isolan johdolla muistellaan, mitä kaikkea koulun ympäristössä on ennen ollut.

Tiistaina 29.3. klo 18 on seuran kevätkokous A. Aimo -salissa Keudassa. Virallisten kokousasioiden lisäksi pitkään kuntavaikuttajana ollut Markku Liimatainen kertoo, miten kaupungiksi tulo 1970 on vaikuttanut Keravaan. Seura tarjoaa täytekakkukahvit.

Lauantaina 30.4. klo 14 Hallintopuiston Tyttöpatsaan juurella julkistetaan vuoden 2022 Neiti kesäheinä.

Lauantaina 14.5. klo 12 ja 13.30 alkaen on vuorossa kiertoajelu ympäri Keravan oppaina Samuli Isola ja Kari Puustinen. Bussi lähtee kummallekin kierrokselle juna-aseman tilausajopysäkiltä.

Sunnuntaina 12.6. Keravan päivän pääjuhlassa julkistetaan Vuoden 2022 keravalainen.

ILON KAUTTA TAPAAMISIIN

Satu