Jäsenkirje 2/2023

11.2.2023

Se on sitten kevätkausi menossa! Tosin maisemasta on kirjoitushetkellä vaikea päätellä vuodenaikaa. Kahden koronavuoden rajoitukset ovat poistuneet. Siksipä moni meistä jo kaipaa toinen toisemme tapaamista.

KERAVA-SEURAN JÄSENKIRJE 2/2023

Tässä kevätkauden suunnitelmia:

Torstaina 2.3.2023 klo 18 kirjaston Pentinkulma-salissa järjestetään tilaisuus Sota-aika ja Kerava. Tähän johdattelevat Jouko Mattila ja Jorma Alakoski. Pieni vinkki muisteluihin: Keravahan selvisi vähillä pommituksilla, vaikka olikin radanvarren paikkakunta ja pääradan liikenteen vahingoittaminen oli vihollisen kiinnostuksen kohteena.

Keskiviikkona 12.4.2023 klo 18 pidetään kevätkokous Aimo -auditoriossa Keuda-talossa. Kokouksessa esiintyy puhujana aiemmin keravalaisena tunnetuksi tullut kirjailija Tapani Bagge, jonka teos Teddy & The Tigersin keulahahmosta Alpo Hakalasta on tuolloin juuri ilmestynyt. Bagge kertoo teoksensa synnystä ja valaisee myös, miten hänen aikaisemmassa tuotannossaan entinen kotipaikka Kerava esiintyy. Seuran tarjoaa täytekakkukahvit klo 17.30 alkaen.

Vapunaattona, sunnuntaina 30.4.2023 klo 14 Hallintopuistossa kukitetaan perinteen mukaisesti Tyttöpatsas ja julkistetaan vuoden 2023 Neiti kesäheinä.
Keväällä järjestetään myös Olipa kerran tällä paikalla -tilaisuus, joka alkaa muinaisen Ancylusjärven muistolaatalta ja jatkuu siitä Lapilan kartanolle ja entiselle Ruotsalaiselle koululle.

Toisen vastaavanlaisen kiertokävelyn kohde on Aurinkomäki ympäristöineen. Tällä alueella on useita muistolaattoja ja muistomerkkejä. Kummankin tapahtuman ajankohta ilmoitetaan myöhemmin.

Perinteinen seuran valitsema Vuoden keravalainen -tittelin saaja julkistetaan Keravanpäivän pääjuhlassa kesäkuussa.

MUKAVAA JATKOA ALKANEELLE VUODELLE
Satu (pj, Satu Saaristo)