Jäsenkirje 3/2023

21.5.2023

Kesää kohti etenemme. Olemme tutkailleet toukokuun säitä ja miettineet, milloin luvattu kävelykierros toteutetaan. Sopiva ajankohta on nyt löytynyt. Niinpä kiertokävely toteutetaan torstaina 1. kesäkuuta klo 17.

KERAVA-SEURAN JÄSENKIRJE 3/2023

HEI KAIKKI!

kävelykierros toteutetaan. Sopiva ajankohta on nyt löytynyt. Niinpä kiertokävely toteutetaan torstaina 1. kesäkuuta klo 17. Kokoontuminen on ns. uudella torilla Keravanaukiolla. Kierros kestää noin tunnin. Sen vetää seuran kunniajäsen ja johtokunnan jäsen Samuli Isola.
Kiertokävely tehdään Olipa kerran tällä paikalla -teemalla, ja siihen sisältyy Aurinkomäen ja sen ympäristön useat muistomerkit. Kierrämme Aurinkomäen ympäri ja kävelemme sen laelle.

Käymme läpi Aurinkomäen historiaa Paasikivestä Gallen-Kallelaan ja huikkakujalta Helleborgiin.Tutuiksi tulevat tärkeän ja keravalaisille rakkaan mäen ja sen ympäristön historialliset paikat, henkilöt, tapahtumat ja muistomerkit. Jo itse mäellä on useita kotiseutuhistoriasta muistuttavia kohteita. Millaiseksi Aurinkomäen ympäristö Kauppakaaren suuntaan tulevaisuudessa muuttuu, on toistaiseksi vain arvelujen varassa. Seura on ainakin pyrkinyt torppaamaan korkeiden kerrostalojen rakentamista; onhan pelättävissä, että kesäiseksi viihde- ja oleskelupaikaksi muodostunut mäki ei enää palvele meitä kaupunkilaisia tuossa roolissa.

Vielä yksi tapahtuma on edessä, nimittäin Keravan päivän pääjuhla sunnuntaina 18.6. klo 13 Aurinkomäellä. Siinä julkistetaan Kerava-seuran valinta vuoden 2023 keravalaiseksi. Sen tekee Samuli Isola. Pääjuhlan ja muut sen tapahtumat järjestää kaupunki.

Toivotan kaikille jäsenille ja heidän läheisilleen mukavaa ja rentouttavaa suvea!

Satu (pj. Satu Saaristo)