Jäsenkirje 4/2023

4.9.2023

Jäsenkirje 4/2023
HEI JÄLLEEN!

Kesäisen puutarhan ja metsän marjat sekä muu anti on nyt pakastettu. Sienisato vielä odottaa poimijaansa. Samaan saumaan aloitamme syksyn toiminnan; onhan jäsenten näkemistä jo kaivattu. Tästä se lähtee:

Torstaina 14.9.2023 klo 17.30 aloitetaan Olipa kerran tällä paikalla -tapahtuma. Se on toiveuusinta loppukevään kävelykierroksesta Aurinkomäen ympäristössä. Kokoontuminen Keravanaukiolla (Anttilan talon länsipääty). Kierroksen kesto noin tunti. Tilaisuus on kaikille avoin ja maksuton. Sen vetää kevään tapaan seuran kunniajäsen ja johtokunnan jäsen Samuli Isola.

Rauhallisesti kävellen kierretään mäkeä reitillä Keravanaukio–Asemantie–Asemansilta–Huikkakuja–kävelykatu–Keravanaukio. Halukkaille on tarjolla vielä pieni kierros Aurinkomäen muistomerkkien äärellä.

Esillä mäen ja sillä asuneiden tai vierailleiden merkkihenkilöiden tarinoita, historiallisia tapahtumia, arvorakennuksia, Nurmisen kauppaa, Anttilan taloa, viinakauppaa ja pankkitoimintaa.

Lauantaina 30.9.2023 klo 14 kokoonnutaan Keravan kirkon luokse Olipa kerran tällä paikalla -kävelykierroksen merkeissä. Reitti kulkee seuraavasti: Keravan kirkko–Hakalantie–muinaisen Ancylysjärven muistomerkki–Lapilan kartano–kaatuneiden muistomerkki. Kierros etenee leppoisaa vauhtia, kestää noin tunnin, on kaikille vapaa ja maksuton.

Nyt oppaana on itsekin Hakalantiellä asuva seuran johtokunnan jäsen Eero Nurmi.

Torstaina 23.11.2023 klo 18 Aimo -auditoriossa pidetään seuran vuosikokous. Täytekakkukahvien tarjoilu alkaa klo 17.30. Seuran varapuheenjohtaja, kaupungin nimistötoimikunnan jäsen Maija Länsimäki valaisee Keravan katujen, teiden ja muun nimistön taustaa ja perusteita.

Tallentakaa ylläolevat kolme tapahtumaa. Niistä muistutetaan vielä seuran FB-sivulla, FB:n muilla Kerava-palstoilla ja Keski-Uusimaan Järjestöt-palstalla. Seuraavassa kirjeessä sitten lisää syksyn tapahtumia. Johtokunnan luovat aivot toimivat jo!

VOIKAA HYVIN! JA ETENKIN: NÄHDÄÄN!   SATU (pj. Satu Saaristo)